Mallar

söndag 11 augusti 2013

Söndag…

… och allt annat än sugen på att jobba imorgon. Förstår inte detta alls :S Jag som älskar mitt jobba annars. Kan ju bero på att vi drog igång renoveringskarusellen i stället för att slappa på semestern, men ändå! Ja, det är väl bara att stå ut helt enkelt. Snart är det ju höstlov och då kanske jag lyckats få ihop lite komptid som jag kan ta ut. förutom att det är en lite allmänt deppig söndag så har jag även dragit på mig problem med min nacke och det gör så himla ont :-( Något har jag ju säkert gjort galet, men jag fattar inte vad. Hoppas bara jag kan köra bil till jobbet imorgon. Annars lär jag inte bli så populär på jobbet kan jag lova. Imorgon kommer de flesta av de nya barnen som ska börja förskoleklass till fritids för första gången. Då gäller det att vi har så många som möjligt av ordinarie personal på plats på fritids. Alltså inte läge att sjukskriva sig.

Det här med att renovera köket har ju inneburit att jag fått avstå från min älskade scraphörna den mesta tiden av semestern. Känns inte bra alls. Jag har försökt hinna med sommarutmaningarna hos Veckans skiss vilket mest gjort mig stressad. Inte så bra alls med tanke på mitt höga blodtryck ;-) Förra veckan hade jag dessutom två beställningar på bröllopskort som skulle bli klara. För att slå två flugor i en smäll passade jag även på att göra ett födelsedagskort som jag tänkte använda som bidrag till en av sommarutmaningarna. Det vill säga tills jag lusläste vad utmaningen gick ut på. Den skulle ju handla om jordgubbar på något sätt och just den biten hade jag ju inte fått med på kortet. Skit också!!! Sött som jordgubbar kanske jag hade kunnat säga om det, men det kändes vääääldigt långsökt. Så den här veckan fick jag nöja mig med ett bidrag, vilket är helt OK för min del. Men jag kan ju ändå visa hur kortet blev:
Kortstommen är ett brunt CS med måtten 6"*6". Alla underbara mönsterpapper kommer från Maja Design, "Sofiero". Det blommiga pappret har jag skrapat kanterna på och det brunmönstrade är stansat med en ATP- stans från MS. Den vita spetsen är inhandlad från Göksäter. Ramen och textrutan är stansade med en die, "Frame One", från Spellbinders Shapeabilities die D- lites. I ramen hänger ett litet silverhjärta från Rox i en liten bandrest jag hittade i gömmorna. I textrutan valde jag att stämpla med en textstämpel från Rox, "Bara till dig", med Distress Ink Pad, "Walnut Stain". De bruna minirosorna kommer från Scraplagret. Den andra blomman har jag gjort av blommor från ICA maxi. I mitten av blomman tronar en stor halvpärla från Rox och bakom densamma sitter några pärlhönsfjädrar från Panduro.
 
Ännu ett av de vackra mönsterpappren som bakgrund. Även detta är skrapat i kanten. Ovanpå detta har jag satt en rund textruta som är stansad med en die, "Lacey Circles", från Spellbinders. På cirkeln har jag stämplat med ännu en textstämpel från Rox.
 
Ännu en textstämpel från Rox. I övrigt samma upplägg som på föregående bild.
Det var allt för idag. Jag tror att jag snart återkommer med ett nytt inlägg där jag skall visa vad jag ägnade gårdagen, alltså lördagen, åt. Ha en bra söndag på er!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar