Mallar

måndag 15 juli 2013

Hur cool som helst

Ännu en semestervecka har passerat. Nu är det bara tre kvar :-( Snyft! Och kökskaoset kvarstår. Vi har kört fast lite grand eftersom vi har lite olika åsikter om hur det ska se ut när det är färdigt och vad som bör prioriteras. Men, men! Det är så hela vårt äktenskap sett ut så det är inget att oroa sig för. Nu i veckan firar vi kopparbröllop (20 år) så vi ska nog klara av även denna lilla renoveringsfnurra ;-) Allt brukar ändå bli bra i slutänden.

Idag har jag helt sonika struntat i familjen och äntligen tagit mig tid att scrappa en LO efter skissen hos Veckans skiss. Det var liksom hög tid för det om jag skulle hinna vara med och "tävla" om veckans fina RAK. Så här har jag tolkat skiss #28:

Som bakgrund ett vitt CS. Jag har även använt svart CS som fotomatta och en liten remsa rosa CS syns i ena kanten bakom mönsterpappret med vimplar på. Det rosa är stansat med en PAP- stans från MS. Mönsterpappren kommer från American Crafts (vimpelmönstrat), EP ( chevron- och vindsnurror på), MME (prickigt) och Crate (grönblommigt). Dessutom har jag skvätt med lite svart mist från Tattered Angel. 

Den lilla rosa doilien och texterna är element stickers från EP. Den turkos rosen kommer från Recollection och är köpt på Michael's Store i USA. Den gröna blomman kommer från Prima och från början satt en vit pärla i mitten, men den bytte jag ut mot en svart rhinestone som jag hittade i gömmorna. Minirosen är köpt hos Scraplagret. Bakom alltihop, längst ner till höger, döljs ett litet, misslyckat försök att använda en mask och mistfärg. Fattar inte att jag inte får till det ;-) Den vita doilien har jag gjort med min nya, roliga leksak :D En Circle Border Punch - Eyelet Doily- från MS. Alla papperskanter är svärtade med Distress Ink Pad, black soot. 

Den stora, turkos rosen är från Prima och den orangea blomman hittade jag hemma och i den satte jag ännu en svart rhinestone. Alfabetena kommer från KaiserCraft (rosa minialfabet) och Doodlebug (svart).  Ursäkta den dåliga fotokvalitén. 

Och så här ser skissen ut:


Veckan som gick har inneburit en hel del strandliv med sol och bad. Dessutom har vi firat dottern E:s 21- årsdag. Tyvärr jobbade hon på sin födelsedag så vi fick ha kalaset en dag tidigare men det var ingen som hängde läpp för det inte :D I lördags var det dags för årets händelse på vår lilla ö ;-) Vi har en vägförening som, för en liten årsavgift, sköter allt som har med vår väg att göra. Maken är styrelseledamot och själv är jag revisor i föreningen. Låter kanske flashigt men det är det definitivt inte :D Men i vilket fall så samlas alla hushållen en förmiddag på sommaren för att röja gräs och sly längs vägkanterna. Från början har det varit VÄLDIGT könsindelat där männen jobbade på vägen och kvinnorna fixade fikat. Riktigt så illa är det inte längre men själv brukar jag hålla till i svärmors kök och fixa fikat tillsammans med ett gäng tanter. Jättetrevligt, men det skulle vara himla kul att se damernas reaktion om en av männen kommer in för att göra mackor ;-) Senare på eftermiddagen har föreningen årsmöte vilket kan sluta precis hur som helst. Men det är först på kvällen det bästa börjar. Vi är ett gäng grannar som träffas efter årsmötet för att umgås och äta tillsammans. Första åren var vi två familjer, men efter ca tio år har det nu utökats till fem familjer. Vi har i alla fall väldigt kul tillsammans och, som dottern säger, det är verkligen årets ENDA händelse på ön ;-) Visserligen har vi lite dans runt stången på midsommar och så, men det är liksom inte på samma sätt :-\ 

Nu får det vara färdigtjatat för idag. Tiden går och jag måste hinna bli klar innan tidsfristen går ut. Börjar bli lite snärjigt :O Jag tackar så mycket för titten. Ha det himla gott!

Jeanette 

2 kommentarer:

  1. Åh så snyggt! Och härligt att se layouten i riktigt stora bilder! Men jag tror du behöver bredda bloggen lite, för nu krockar de stora fina bilderna med det du har i högermarginalen! ;-)
    Tack för ditt bidrag till Veckans Skiss! :-)

    SvaraRadera
  2. Jätteläcker. Gillar hur du skrynklat remsorna. Tack för denna veckan.

    SvaraRadera